Friday 7 September 2012

သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးဌာန ေျခာက္ခု တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႔စည္းျခင္း

www.pyae-phyo.blogspot.com

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ ဦး၀င္းသန္းက ေဆြးေႏြးေနစဥ္   ဓာတ္ပံု - ဇင္ဘိုလြင္
သမၼတ႐ုံး၀န္ႀကီးဌာနေျခာက္ခု တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႕စည္းျခင္းသည္ ဗဟိုခ်ဳပ္ ကိုင္မႈကို ပိုမိုတိုးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေၾကာင္း လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္အခ်ဳိ႕က ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ သို႔ေပးပို႔ခဲ့သည့္ ျပည္ေထာင္စုအစိုး ရ၀န္ႀကီးဌာနအေရအတြက္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးေရကို တိုး/ေလ်ာ့ျခင္းတို႔ႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္သ၀ဏ္လႊာ အတည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးခင္ေအာင္ျမင့္က စက္တင္ဘာလ ၄ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပသည့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း၌ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆိုပါသ၀ဏ္လႊာႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ကိုးဦးက ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး အခ်ဳိ႕က ကန္႔ကြက္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။

ဗဟိုအစိုးရအဖြဲ႔မႇာ ၀န္ႀကီးေတြမ်ားေနတယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ centralization ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ားတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အခု ကြၽန္ေတာ္တို႔ေခတ္ အေျခအေနဟာ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ေလ်ာ့ခ်ရမယ္။ decentralize လုပ္ဖို႔အခ်ိန္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနေတြဆိုတာဟာ အခ်ဳပ္အျခာကို ျပည္သူက ပိုင္တယ္။ ျပည္သူ႔ကိုယ္စား ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြကိုယ္စား ၀န္ႀကီးဌာနေတြက service ကို ေပးရမႇာပါ  .  .

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ ေဒါက္တာျမတ္ၪာဏစိုးက ေဆြးေႏြးရာတြင္ ''ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ၀န္ႀကီးဌာန ျပင္ဆင္ျခင္းနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး တိုးျခင္း၊ ေလ်ာ့ျခင္းႏႇင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မႇာေဆြးေႏြးတာ ဒုတိယအႀကိမ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနေတြကို က်စ္လ်စ္စြာ ဖြဲ႔စည္းၿပီး တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ေစဖို႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ၀န္ႀကီးဌာန ၃၄ ခုတုန္းကလည္း ၀န္ႀကီးဌာန ၂၅ ခုသာ ဖြဲ႔စည္းၿပီး ေဆာင္ရြက္ဖို႔ ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခုမႇာ ၀န္ႀကီးတစ္ဦးကပဲ တာ၀န္ယူၿပီးေဆာင္ရြက္ဖို႔ စတာေတြကိုတင္ ျပခဲ့တယ္။ အဲဒီခ်ိန္တင္ျပတုန္းကလည္း စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနေတြကို ေပါင္းစည္းၿပီးေတာ့ တစ္ခုတည္းေသာ စက္မႈ ၀န္ႀကီးဌာန၊ လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီး ဌာနေတြအျဖစ္ ေဖာ္ေဆာင္ေပးဖို႔ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြမႇာလည္း တိုင္းရင္းသားေရးရာ၀န္ႀကီးေတြ ခန္႔အပ္ထားေပမယ့္ ဗဟိုအစိုးရမႇာ ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ရြက္စရာ မရႇိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ တိုင္းရင္းသားေရးရာ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခု ဖြဲ႔စည္းေပးဖို႔ကိုလည္း တင္ျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ ၀န္ႀကီးတစ္ဦးဟာ ဌာနတစ္ခုတည္းကိုပဲ ဦးစီး စီမံသင့္ပါတယ္ဆိုတဲ့ တင္ျပခ်က္ကို ရႇင္းျပခ်င္ပါတယ္။ ပူးတြဲထမ္းေဆာင္ေစတာနဲ႔ ပူးေပါင္းဖြဲ႔စည္းတာ မတူပါဘူး။ ပူးတြဲတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေစတယ္ဆိုတာကေတာ့ ၀န္ႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မႈ အတုိင္းအတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တြဲဖက္တာ၀န္ယူဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနေတြကို ပူးေပါင္းဖြဲ႔စည္းတာက်ေတာ့ က်စ္လ်စ္သြားမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အရင့္အရင္အစိုးရေတြတုန္းကလည္း ဖြဲ႔စည္းဖူးတဲ့ သာဓကေတြ ရႇိဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ တခ်ဳိ႕ေသာ ၀န္ႀကီးဌာန ေတြ လုပ္ငန္းသဘာ၀ခ်င္းလည္း နီးစပ္တယ္ဆိုရင္ က်စ္လစ္စြာ ဖြဲ႔စည္းသြားႏိုင္ဖို႔လည္း တင္ျပတာျဖစ္ပါတယ္။ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းမႇာတုန္းကလည္း ပုလဲၿမိဳ႕နယ္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ႀကီးက ျပန္လည္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမႇာ ၀န္ႀကီးဌာနအေရအတြက္ မ်ားတာဟာ တခ်ဳိ႕ေသာ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြမႇာလည္း ဘယ္ေလာက္ရႇိပါတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ျပခဲ့ပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာန အမ်ားႀကီး ဖြဲ႔စည္းျခင္းဟာ အေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အစိုးရအဖြဲ႔က စြမ္းေဆာင္ရည္က  အဓိကဆိုတာေတာ့ တင္ျပလိုပါတယ္။ အခု ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ေတြ အစိုးရေတြလည္း ေပၚေပါက္ေနၿပီလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမႇာလည္း ျပည္နယ္အစိုးရ၊ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရေတြမႇာလည္း သက္ဆိုင္ရာ၀န္ႀကီး ကိုးဦးစီနဲ႔ တာ၀န္ယူၿပီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြက ဦးေဆာင္ကာ ေဆာင္ရြက္ေနတာ ရႇိပါတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ဗဟိုအစိုးရအဖြဲ႔မႇာ ၀န္ႀကီးေတြမ်ားေနတယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ centralization ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈမ်ားတဲ့သေဘာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အခုကြၽန္ေတာ္တို့ ေခတ္အေျခအေနဟာ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ေလ်ာ့ခ်ရမယ္။ decentralize လုပ္ဖို႔အခ်ိန္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနေတြဆိုတာဟာ အခ်ဳပ္အျခာကို ျပည္သူက ပိုင္တယ္။ ျပည္သူ႔ကိုယ္စား ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြကိုယ္စား ၀န္ႀကီးဌာနေတြက service ကို ေပးရမႇာပါ။ ကြၽန္ ေတာ္တို႔က ထိန္းခ်ဳပ္တယ္။ ကြန္ထ႐ိုး လုပ္တယ္။ ဒီလိုမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ဥပမာအားျဖင့္ စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာ စီးပြားကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာဖို႔ ဘာအကူအညီေပးရမယ္၊ ဘာေဆာင္ရြက္ေပးရမယ္။ အဲလိုျဖစ္ရမႇာျဖစ္ပါတယ္။ ထိန္းခ်ဳပ္တယ္၊ ကန္႔သတ္တယ္ဆိုတာက အမ်ဳိးသားအက်ဳိးစီး ပြားအတြက္ ကာကြယ္စရာေတြလည္း ရႇိပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔ ၀န္ႀကီးဌာနေတြဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕ လူေနမႈဘ၀ကို တိုးတက္ဖို႔၊ ျပည္သူ႔စီးပြားကို တိုးတက္ဖို႔အတြက္ ပံ့ပိုးေဆာင္ရြက္ေပးရမယ့္  service ေပးရမယ္လို႔ ဆိုတာကိုတင္ျပလိုျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုျပဳ၀န္ႀကီးဌာနကို တင္ျပလိုပါတယ္။ ပထမပိုင္း၀န္ႀကီးဌာန ၁၆ ခုကေတာ့ သမၼတႀကီး တင္ျပ လိုက္တဲ့အတုိင္း ျဖစ္ပါတယ္။

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားႏႇင့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ားအား ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း၌ ေတြ႔ရစဥ္          ဓာတ္ပံု - ဇင္ဘိုလြင္
ပူးေပါင္းဖြဲ႔စည္းသင့္တဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနေတြကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ျပည္ထဲေရးနဲ႔ သာသနာေရး၀န္ႀကီးဌာန စီမံကိန္းနဲ႔ ဘ႑ာေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဟိုတယ္ႏႇင့္ ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၊ လူမႈ၀န္ထမ္းႏႇင့္ အားကစား၀န္ႀကီးဌာန၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာန၊ သိပံၸနည္းပညာႏႇင့္ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနဆိုရင္လည္း ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနကို ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔စည္းသင့္ေၾကာင္း တင္ျပလိုပါတယ္။ ေနာက္ ထပ္ တိုင္းရင္းသားေရးရာ၀န္ႀကီးဌာန ကေတာ့ ဒီ၀န္ႀကီးဌာနကိုဘယ္သူက တာ၀န္ယူမႇာလဲ၊ ဒီေနရာမႇာလည္း တိုင္း ရင္းသား ၁၃၅ မ်ဳိးရႇိပါတယ္။ ဗမာ တိုင္းရင္းသားအျပင္ ဘယ္တိုင္းရင္း သားက တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္သည္မဆုိ က်န္ ၁၃၄ မ်ဳိးက မုဒိတာပြားမႇာပါ။ ဒီ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြက နယ္စပ္ေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ တာ၀န္ေတြ၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၀န္ႀကီးေတြ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရမယ့္ ကိစၥရပ္ေတြမႇာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆာင္ ရြက္ခ်က္ေတြနဲ႔ ကြဲျပားပါတယ္။ ဒါေတြဟာ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ေနာက္ၿပီး တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕အေရးကို ေဆာင္ရြက္မယ္။ ေနာက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို နယ္စပ္ေဒသတို႔နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္သြားရမႇာျဖစ္တဲ့ တိုင္းရင္းသားေရးရာ ၀န္ႀကီးဌာနကိုလည္း သတ္သတ္မႇတ္မႇတ္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ေနာက္တင္ျပလိုတဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနကေတာ့ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ ဥပေဒေရးရာ၀န္ႀကီးဌာန ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေသာ ႏိုင္ငံေတြမႇာ ministry of parliamentary affair ဆိုတာ ရႇိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဥပေဒၾကမ္းတင္ျပတဲ့၊ ေနာက္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ဥပမာ လႊတ္ေတာ္ေတြမႇာက်ေတာ့ ကတိခံ၀န္ခ်က္ စိစစ္ေရးေကာ္မတီရႇိပါတယ္။ ဒီဘက္က total ministry တစ္ခုရႇိ ေနမယ္ဆိုရင္ ဥပေဒၾကမ္းေတြကို အတည္ျပဳတဲ့ေနရာမႇာ ေမးခြန္းေတြ၊ အေျဖေတြကို သူတို႔ကေန ေဆာင္ရြက္ေပးရင္ အင္မတန္မႇ သင့္ေတာ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခု တင္ျပလိုတာကေတာ့ ေရႇ႕ေနခ်ဳပ္႐ံုးဟာ သီးျခားတာ၀န္ေတြ ရႇိပါတယ္။ ဒီအတြက္ေၾကာင့္ ေရႇ႕ေန ခ်ဳပ္႐ံုးရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြဟာ သပ္သပ္၊ တရားစီရင္ေရးကို အေထာက္အကူျပဳရမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ႏႇင့္ ဥပေဒေရးရာ၀န္ႀကီးဌာန ဆိုၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔စည္းၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္းလည္း တင္ျပလိုပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးတင္ျပလိုတာကေတာ့ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးဌာန ျဖစ္ပါတယ္။
အခုသမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီး ေျခာက္ဦး တင္ျပထားပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနေျခာက္ခု မလိုအပ္ပါဘူး။ ၀န္ႀကီးေျခာက္ဦး ျဖစ္ပါေစ၊ ေဆာင္ရြက္ဖို႔အတြက္ ႐ံုးအဖြဲ႔ဖြဲ႔စည္းရာမႇာ တစ္ခုပဲလိုပါတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ ဒါကိုဌာနလက္ကိုင္ မရႇိတဲ့၀န္ႀကီးလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဌာနဖြဲ႔စည္းရန္ မလိုအပ္တဲ့၀န္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ၀န္ႀကီးေတြအတြက္ ၀န္ႀကီးဌာနေတြ တစ္ခုခ်င္းစီ ဖြဲ႔စည္းရမယ္ဆိုရင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘတ္ဂ်က္အတြက္လည္း အင္မတန္မႇ အမ်ားႀကီး ႀကီးေလးသြားမႇာျဖစ္ပါတယ္။ ၀န္ႀကီး ေတြတာ၀န္ယူတာေတာ့ တာ၀န္ယူပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း ၀န္ႀကီးဌာနအေနနဲ႔ေတာ့ တစ္ခုပဲ လိုအပ္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ေနာက္အဆင့္အျမင့္ ဆံုးျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အဆင့္အျမင့္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုးမႇာ ၀န္ႀကီးေျခာက္ဦး၊ ၀န္ႀကီးဌာနေျခာက္ခုနဲ႔ ခန္႔အပ္ထားတယ္ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈပိုၿပီးေတာ့ ျမႇင့္တင္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ေနသလိုျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာနေတြအေပၚမႇာမႇ စူပါ၀န္ႀကီးဌာနေတြ၊ စူပါ၀န္ႀကီး ေတြရႇိေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ျပန္လည္စဥ္းစားၿပီးေတာ့ သံုးသပ္ ေဆာင္ရြက္ေစလိုပါတယ္။ အဲဒီအထဲမႇာမႇ ဖြဲ႔စည္းမယ့္ ၀န္ႀကီးဌာနေျခာက္ခုနဲ႔ ေျခာက္ဦးထဲမႇာမႇ (င) ျဖစ္တဲ့ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္စ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ား လုပ္ ငန္းလည္ပတ္ကြၽမ္းက်င္မႈရႇိေစေရးအတြက္ ခ်ိတ္ဆက္ကူညီေပးရန္၊ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၀န္ႀကီးတစ္ဦးကို တာ၀န္ေပးလိုက္ၿပီဆိုကတည္းက  ဒီေနရာမႇာ ထိုက္တန္လို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔က တာ၀န္ေပးတာပါ။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္မို႔ ဒီ၀န္ႀကီးကိုျပန္ၿပီးေတာ့ ထရိန္နင္ေပးေနရမယ့္ ၀န္ႀကီးမ်ဳိးေတာ့ မလိုအပ္ပါဘူးလို႔ တင္ျပလိုပါတယ္။ အႏႇစ္ခ်ဳပ္ၿပီးတင္ျပရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဆိုျပဳထားတဲ့ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးဌာန အပါအ၀င္ ၀န္ႀကီးဌာန ႏႇစ္ဆယ့္ေျခာက္ခုသာ သတ္မႇတ္ေပးဖို႔နဲ႔ သမၼတ႐ံုး၀န္ႀကီးကိုလည္း ငါးဦးသာ ထားရႇိၿပီးေတာ့ က်န္၀န္ႀကီးဌာန ႏႇစ္ဆယ့္ငါးခု (၀န္ႀကီးႏႇစ္ဆယ့္ငါးဦး)နဲ႔ ၀န္ႀကီးဦးေရ သံုးဆယ္ဦးသာ ထားရႇိသင့္ပါတယ္။ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သူအဖို႔ ႀကီးေလးေသာ တာ၀န္မရႇိဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးအေနနဲ႔ ေဆာင္ ရြက္ေနတဲ့ ေဆာင္ရြက္ခ်က္အကုန္လံုးဟာ ျပည္သူေတြက အင္မတန္မႇ ႏႇစ္ေထာင္းအားရ ႀကိဳဆိုေနပါတယ္။ သမၼတႀကီးအတြက္ ၀န္ႀကီးေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ ၀န္ႀကီးဌာနေတြအမ်ားႀကီး တိုးခ်ဲ႕ၿပီးေတာ့ ဖြဲ႔စည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ က်စ္လ်စ္စြာ ဖြဲ႔စည္းၿပီး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္သည္ျဖစ္ေစ သမၼတႀကီးရဲ႕ ေဆာင္ရြက္မႈအားလံုးဟာ အင္မတန္မႇ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြကလည္း လိုလားပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္သြားႏိုင္ပါတယ္လို႔ တင္ျပရင္းနဲ႔ နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါတယ္''ဟု အၾကံျပဳခဲ့သည္။
သာေပါင္းမဲဆႏၵနယ္မႇ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ဦး၀င္းသန္းက ''သမၼတ႐ုံး၀န္ႀကီးဌာန ေျခာက္ခု ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္းရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ မူလရႇိေသာ သမၼတ႐ုံး၀န္ႀကီးဌာနႏႇစ္ခုအျပင္ ေနာက္ထပ္ေလးခု တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႔စည္းျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ထိုသို႔ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ ဖြဲ႔စည္းမႈအေပၚ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒအရ အနာဂတ္ျဖစ္တန္ရာ အေျခအေနကို တင္ျပလိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ရႇင္းလင္းခ်က္အပိုဒ္ ၁၀(က)တြင္ 'ေအာင္ျမင္စျပဳလာေသာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္မႈလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အရႇိန္အဟုန္ျမႇင့္ ထိေရာက္ေအာင္ျမင္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ႏႇင့္ ထိန္းေက်ာင္းရန္ လိုအပ္လာျခင္း'ဟု ေဖာ္ျပထားသည္မႇာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ထိန္းေက်ာင္းရန္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးတစ္ပါး ရႇိရမည္ဟု သေဘာေပါက္မိပါသည္။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၁၉၉(က) ႏႇင့္ ပုဒ္မ ၂၀၃တို႔အရ (၁) ႏိုင္ငံေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအႀကီးအကဲသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အား တာ၀န္ခံရမည္ဟု လည္းေကာင္း၊(၂) ဒုတိယသမၼတမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအားလည္းေကာင္း တာ၀န္ခံရမည္ဟု သတ္မႇတ္ျပ႒ာန္းထားပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အထိ တာ၀န္ခံရမည့္ ဒုတိယသမၼတႏႇင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကိုသာ တာ၀န္ခံရမည့္ ၀န္ႀကီးတို႔ အခ်ိန္ အနည္းငယ္အတြင္း ပြတ္တိုက္မႈျဖစ္စရာ အေၾကာင္းရႇိပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ကိစၥတစ္ခုမႇာ ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဖာ္ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့ရာ ဥကၠ႒မႇာ ဒုတိယသမၼတ ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ခမ္း ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ ဥကၠ႒ သံုးဦးအနက္ ထိပ္ဆုံးတစ္ဦးမႇာ ဒုတိယတပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အထက္ပါေကာ္မတီလည္း ဆက္ရႇိေနမည္၊ သမၼတ႐ုံး၀န္ႀကီးတစ္ပါးကလည္း ထိန္းေက်ာင္းေနမည္ဆိုပါက ဒုတိယသမၼတကို၀န္ႀကီးက ထိန္း ေက်ာင္းရန္ လိုအပ္ဟူေသာ အဓိပၸာယ္သို႔ ေရာက္ပါသည္။ အကယ္၍ ယင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ငန္းေကာ္မတီ ဥကၠ႒အျဖစ္ ဒုတိယသမၼတအစား သမၼတ႐ုံး၀န္ႀကီးဟု အမိန္႔ ေျပာင္းလဲထုတ္ျပန္သည့္တိုင္ ဒုတိယတပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏ အထက္တြင္ ၀န္ႀကီးရႇိေနမည္ ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက ေျပာင္းလဲလိုသည့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေပၚ ကန္႔ကြက္ေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ၀ိေရာဓိျဖစ္လာႏိုင္စရာ လူ႔သေဘာသဘာ၀မ်ားကိုသာ တင္ျပလိုျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၃၀(က)အရ ဒုတိယသမၼတတစ္ဦးသည္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရႇင္ ဒုဥကၠ႒အေနျဖင့္ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဌာနမ်ားကို အဓိက တာ၀န္ယူထိန္းေက်ာင္းရန္ ျပ႒ာန္းၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အသက္မႇာလည္း ဘတ္ဂ်က္ပင္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သ၀ဏ္လႊာပါ အဆိုျပဳခ်က္အရ သမၼတ႐ုံး၀န္ႀကီးတစ္ပါးမႇ ခ်ိတ္ဆက္ကူညီမႈ လုပ္ငန္းျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ တာ၀န္ေပးထားေသာ ဒုတိယသမၼတတစ္ဦးႏႇင့္ ၀ိေရာဓိျဖစ္လာစရာအေၾကာင္း ရႇိပါတယ္။ ဒုတိယသမၼတတစ္ဦးသည္ ဘ႑ာေရးေကာ္မရႇင္ ဒုဥကၠ႒အေနျဖင့္ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား၏ ဘတ္ဂ်က္ကိုထိန္းေက်ာင္းရန္ တာ၀န္ရႇိၿပီးျဖစ္ပါသည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေပါင္းစပ္ညႇိႏိႈင္းမႈကို ၀န္ႀကီးတစ္ပါးထပ္ခံၿပီး အရႇိန္အဟုန္ျမႇင့္ ခိုင္း မည္ဆိုပါက ေနာက္ထပ္ ၀ိေရာဓိတစ္ခု တိုးလာႏိုင္စရာ အေၾကာင္းရႇိပါတယ္''ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္ဦးခိုင္ေမာင္ရည္က ''အမႇတ္ (၁)လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ အမႇတ္ (၂) လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီးဌာနကို လွ်ပ္စစ္၀န္ႀကီးဌာနအျဖစ္ ဖြဲ႔စည္းလုိက္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရအားလွ်ပ္စစ္ ထုတ္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားမႇာ ႀကီးႀကီးမား မား မက်န္ရႇိေတာ့ျခင္းဆိုတဲ့ က်ဳိးေၾကာင္းေဖာ္ျပမႈဟာ ခိုင္လံုမႈမရႇိဘူးလို႔ ယူဆပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ႏႇစ္ခုေပါင္းလိုက္လို႔ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားေတြကို ႏိုင္ငံမႇာ ရရႇိေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိး ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ အမႇတ္ (၁)နဲ႔(၂)ေပါင္းျခင္းေၾကာင့္ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာမယ့္ အေျခအေနမ်ဳိးကို ဖန္တီးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံရမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ျမန္မာ့စက္မႈဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ၀န္ႀကီးဌာနဖ်က္သိမ္းျခင္းဆိုတဲ့အခ်က္မႇာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ေအာင္ျမင္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း မရႇိလို႔ဆိုတဲ့ ဆင္ေျခမ်ဳိးနဲ႔ သြားမႇာလား။ အဲဒီ၀န္ႀကီးဌာနတစ္ခု ဖ်က္သိမ္းလိုက္တာသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအတြက္ ဘယ္ေလာက္နစ္နာသြားႏိုင္သလဲ။ အႀကီးစားစက္မႈလုပ္ငန္းႀကီးေတြ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအ ေနနဲ႔ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးလား။ မလုပ္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၿပီလား။ ဒါကို သိခ်င္ပါတယ္။ အမႇတ္(၁) စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ အမႇတ္(၂) စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနေတြကို ေပါင္းၿပီး စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနအျဖစ္ ေပါင္းစည္းလုိက္တဲ့အခါမႇာ တခ်ဳိ႕ဌာနေတြကို ဖ်က္ သိမ္းလိုက္တဲ့အတြက္ ႏႇစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လုပ္လာတဲ့ အစိုးရ၀န္ထမ္းေတြကို ေလ်ာ့ခ်လိုက္သလို ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ပုဂၢလိကအခန္းက႑ျမႇင့္တင္ေရးကို လက္ခံပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေတာ္ကလည္း တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရမယ့္ ကိစၥေတြ ရႇိပါတယ္။ ပုဂၢလိကထက္ ႏိုင္ငံေတာ္က ပိုလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ျမန္မာ့စက္မႈ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး၀န္ႀကီးဌာနကို သိမ္းတာ လက္မခံပါဘူး။ စက္မႈ(၁) နဲ႔(၂) ေပါင္းတဲ့ထဲမႇာ ဒီက႑ကို ထည့္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။  အရင္၀န္ႀကီးဌာန ၃၄ ခုမႇာ ၀န္ႀကီး ၃၀ နဲ႔ အခု ၀န္ႀကီးဌာန ၃၆ ခုမႇာ ၀န္ႀကီး ၃၆ ဦးနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပါတယ္။ ဒု၀န္ႀကီး အင္အားေတြလည္း ထပ္ျဖည့္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ၀န္ႀကီး၊ ဒု၀န္ႀကီးတစ္ဦးရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္က တစ္ႏႇစ္ကို သိန္း ၆၀၀ ေလာက္ရႇိပါတယ္။ လုိအပ္လို႔တိုးရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေထာက္ခံပါတယ္။ မလိုအပ္ဘဲနဲ႔ ျဖဳန္းတီးမႈ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကန္႔ကြက္ပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာနေတြဟာ က်စ္လ်စ္မႈရႇိတယ္ဆိုေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဖြယ္ေနတယ္လို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ ပံုစံတူ၊ ဆက္စပ္မႈရႇိတာေတြကို ေပါင္းၿပီး ၀န္ႀကီးတစ္ဦးကို တာ၀န္ယူေစၿပီး က်န္တဲ့ပံုစံတူေတြကို ဒီေအာက္မႇာ ထားလိုက္ရင္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။
၀န္ႀကီးဌာနေတြ သမၼတ႐ံုးမႇာ ေျခာက္ခုတိုးျခင္းသည္ ကုန္က်စရိတ္ေတြ ပိုမ်ားလာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မသင့္ေလ်ာ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔လႊတ္ေတာ္မႇာ ဆိုင္းငံ့ထားရတဲ့ သမၼတ သ၀ဏ္လႊာရႇိပါတယ္။ ကန္႔ကြက္ထားသူရႇိလို႔ ဆိုင္းငံ့ထားရတာပါ။ အဲဒီဆိုင္းငံ့ထားရတဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတသ၀ဏ္လႊာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တာ၀န္ရႇိသူေတြက ဘယ္သူေတြလဲ။ ၀န္ႀကီးဌာနေျခာက္ခုျဖစ္လာျခင္းေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္အဲဒါမ်ဳိးေတြ ထပ္ေပၚလာႏိုင္ဦးမလား။ တာ၀န္ရႇိတဲ့သူက တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ၀န္ခံမႈရႇိရမႇာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့မႇ တာ၀န္ယူမႈေတြ လိုအပ္ပါတယ္။ ေျခာက္ဦးျဖစ္ လာတဲ့အတြက္ သမၼတ႐ံုးရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ အားေကာင္းလာမလား။ ဒီမႇာ က်ဳိးေၾကာင္း ေဖာ္ျပခ်က္ေတြအရဆိုရင္ ခန္႔ထားတဲ့ ၀န္ႀကီးဌာနေတြနဲ႔စာရင္နည္းေနပါေသးတယ္။  ဒီထက္ က်ဳိးေၾကာင္းေဖာ္ျပခ်က္ေတြပိုၿပီးေတာ့ လိုအပ္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ထပ္တိုးမယ္ဆိုရင္လည္း ေနာက္ထပ္တစ္ဦးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏႇစ္ဦးေသာ္လည္းေကာင္း ဒီေလာက္ပဲ လုိမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္''ဟု ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ ေဒၚတင္ႏြယ္ဦးက''ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံကေန ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယကထံ ေပးပို႔လာတဲ့ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဌာနမ်ားအား ျပင္ဆင္ဖြဲ႔စည္းျခင္းဆိုင္ရာ သ၀ဏ္လႊာ အခ်က္ေတြထဲကေန ေအာက္ပါအ တိုင္း ျပင္ဆင္လွ်င္ ပိုမိုသင့္ျမတ္မယ္လို႔ ယုံၾကည္အၾကံျပဳလိုပါတယ္။ နံပါတ္(၁)အေနနဲ႔ ျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္မႇာရႇိတဲ့ ျပန္ၾကားေရးႏႇင့္ ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဌာနကို ျပည္နယ္ႏႇင့္ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရမ်ားထံ လႊဲေပးျခင္း၊ စာေပႏႇင့္ပုံႏႇိပ္ ထုတ္ေ၀ေရးလုပ္ငန္းအား ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံးမႇ စီမံႀကီးၾကပ္ျခင္း၊ ႐ုပ္သံလႊင့္လုပ္ငန္းမ်ားအား semi-government  ေျပာင္းလဲဖြဲ႔စည္းသင့္ပါတယ္။ (၂) လယ္ယာစိုက္ပ်ဳိးေရးႏႇင့္ ဆည္ေျမာင္း၀န္ႀကီးဌာန၊ ေမြးျမဴေရးႏႇင့္ ေရလုပ္ငန္း၀န္ႀကီးဌာနေတြကို စိုက္ပ်ဳိးေရးႏႇင့္ စားနပ္ရိကၡာ၀န္ႀကီးဌာနအျဖစ္ ဖြဲ႔စည္းသင့္ပါတယ္။ (၃) ရထားပို႔ေဆာင္ေရးအား ပို႔ေဆာင္ေရး၀န္ႀကီးဌာနသို႔ မူလရႇိခဲ့တဲ့အတိုင္း ျပန္လည္ပူးေပါင္းဖြဲ႔စည္းသင့္ပါတယ္။ (၄)သိပၸံႏႇင့္ နည္းပညာ၀န္ႀကီးဌာနနဲ႔ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနကို ပူးေပါင္းၿပီး ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနကို အဆင့္ျမႇင့္ၿပီး ထပ္မံဖြဲ႔စည္းသင့္ပါတယ္။ (၅)အားကစား ၀န္ႀကီးဌာနကို ဖ်က္သိမ္းၿပီး အားကစားႏႇင့္ ကာယပညာဦးစီးဌာနအား လြတ္လပ္တဲ့ေကာင္စီအျဖစ္ သီးျခားဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္သင့္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးတိုးျခင္း၊ ေလ်ာ့ျခင္းကိုလည္း ၀န္ႀကီးဌာနအေရအတြက္ေပၚမႇာ မူတည္ၿပီးေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္''ဟု ေဆြးေႏြးအၾကံျပဳခဲ့သည္။

သက္ဆုိင္ရာ၀န္ႀကီးဌာနေတြ၊ ျပည္နယ္၊ တိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြကို ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲဖို႔ ဆိုရင္လည္း မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ သူတို႔ကို ဒီထက္ပိုၿပီး လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးသင့္ၿပီး ရဲရဲတင္းတင္း၊ ႐ိုး႐ိုးသားသားလုပ္ဖို႔ တြန္းအားေပးသင့္ပါတယ္။ သူတို႔ကို good governance, clean government ျဖစ္ေအာင္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ မီဒီယာကပဲ လုပ္ရမႇာပါ။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြမႇာ ဒီလိုပါပဲ။ အစိုးရက အဆင့္ေနာက္တစ္ဆင့္ ၀န္ႀကီးေတြထားၿပီး လုပ္ဖို႔ မလိုပါဘူး။ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ဒီထက္ေလ်ာ့ရမႇာပါ  .  .  .

သမၼတ႐ုံး၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ဦးလႇထြန္းက ယခင္က သမၼတ႐ုံး၀န္ႀကီးဌာနႏႇစ္ခုမႇ ယခုကဲ့သို႔ ေျခာက္ဌာန ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ ဖြဲ႔စည္းရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကို ရႇင္းလင္းရာတြင္ ''လက္ရႇိသမၼတ ႐ုံး၀န္ႀကီးဌာနႏႇစ္ဌာနအေနျဖင့္ သမၼတ႐ုံး၏ အိမ္ေတာ္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲျခင္း၊ good governance and clean government  ကိစၥရပ္မ်ား၊ တိုင္စာ ပစ္စာကိစၥရပ္မ်ား စိစစ္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ကိစၥရပ္မ်ားေၾကာင့္ သမၼတ႐ုံး၀န္ႀကီးဌာနမ်ား ကို တိုးခ်ဲ႕ဖြဲ႔စည္းရန္ လိုအပ္လာပါတယ္။ ေအာင္ျမင္စျပဳလာေသာ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား အရႇိန္အဟုန္ျမႇင့္ေအာင္ျမင္စြာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ႏႇင့္ ထိန္းေက်ာင္းရန္ လိုအပ္လာျခင္း၊ ေျဖေလ်ာ့ မႈမ်ားႏႇင့္ ဥပေဒေရးရာ ခိုင္မာမႈမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခား တိုက္႐ိုက္ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈႏႇင့္ တိုင္းရင္းသား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံမႈလုပ္ငန္းမ်ား တြန္းအားေပးေဆာင္ရြက္ရန္ႏႇင့္ ထိန္းေက်ာင္းရန္ လိုအပ္လာျခင္း၊ ေငြေၾကးလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ လိုအပ္လာျခင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီးႏႇင့္ ျပည္နယ္အစိုးရမ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ တိုင္း၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ရေဒသမ်ား၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏႇင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေပါင္းစပ္ညိႇႏိႈင္းမႈမႇန္ကန္မႈ ရႇိေစရန္အတြက္ အရႇိန္အဟုန္ျမႇင့္တင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္လာျခင္း၊ ၂၀၁၄ ခုႏႇစ္တြင္ စတင္တာ၀န္ယူမည့္ အာဆီယံဥကၠ႒တာ၀န္အတြက္ သီးျခားဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ျခင္း၊ ၂၀၁၃ ခုႏႇစ္ Sea Games အတြက္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔ေသာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ားေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္လာျခင္း၊ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္စ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးမ်ား လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္ လည္ပတ္မႈရႇိေစေရးအတြက္ ခ်ိတ္ဆက္ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးရန္ လိုအပ္လာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါတယ္''ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
၀န္ႀကီးဌာနအေရအတြက္ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ျခင္းႏႇင့္ ပတ္သက္၍ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ရာတြင္ေထာက္ခံမဲ ၅၀၉ မဲ၊ ကန္႔ကြက္မဲ ၄၉ မဲ၊ ၾကားေနမဲ ၄၀ ျဖင့္ အႏိုင္ရရႇိခဲ့သည္။ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးေရကို တိုး/ေလ်ာ့ ျခင္းႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ မဲခြဲဆံုးျဖတ္ရာတြင္ ေထာက္ခံမဲ ၅၁၁ မဲ၊ ကန္႔ကြက္ မဲ ၄၁ မဲ၊ ၾကားေနမဲ ၄၅ မဲျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သ၀ဏ္လႊာအတည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။
''ဒီလို ေ၀ဖန္ေထာက္ျပတာ ေကာင္းပါတယ္။ သမၼတ႐ံုးဟာအခုဆိုရင္ ၾသဇာအာဏာႀကီးမားတဲ့ ရပ္၀န္းတစ္ခုျဖစ္လာၿပီ။ အရင္အစိုးရလက္ထက္ကလိုပံုစံမ်ဳိး ဗဟိုကအရာအားလံုးကို ခ်ဳပ္ကိုင္ၿပီး အာဏာရႇင္စနစ္ ပံုစံမ်ဳိးသြားမႇာ စိုးရိမ္ပါတယ္။ သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနေတြ၊ ျပည္နယ္၊ တိုင္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြကို ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲဖို႔ဆိုရင္လည္း မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ သူတို႔ကို ဒီထက္ပိုၿပီး လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးသင့္ၿပီး ရဲရဲတင္းတင္း၊ ႐ိုး႐ိုးသားသားလုပ္ဖို႔ တြန္းအားေပးသင့္ပါတယ္။ သူတို႔ကို good governance, clean government ျဖစ္ေအာင္ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ မီဒီယာကပဲ လုပ္ရမႇာပါ။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြမႇာ ဒီလိုပါပဲ။ အစိုးရကအဆင့္ ေနာက္တစ္ဆင့္၀န္ႀကီးေတြထားၿပီး လုပ္ဖို႔ မလိုပါဘူး။ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ဒီထက္ေလ်ာ့ရမႇာပါ။ သမၼတကိုယ္စား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ ဒုတိယသမၼတႏႇစ္ဦး ရႇိေနၿပီပဲ။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး(သို႔) တိုင္းရင္းသားအေရးဟာ သမၼတ(သို႔)သမၼတ႐ံုးတစ္ခုတည္းကပဲ လုပ္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္သလို ဒီေလာက္၀န္ႀကီးထားဖို႔လည္း မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီကို ေလ့က်င့္ရမႇာပါ''ဟု Eleven Media Group မႇ CEO ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္က ေျပာပါသည္။

credit -news-eleven.com

0 comments:

Post a Comment

ဒီပိုစ့္ကိုနားမလည္လို႕ေမးျမန္းမလား? စမ္းၾကည့္တာအဆင္မေျပလို႕ ေမးျမန္းမလား? ဒီပိုစ့္နဲကမဆက္စပ္တဲ့ တျခားနည္းပညာေတြကိုေမးျမန္းမလား? [Click Here] ကို သြားရန္ေမးျမန္းပါ။