Sunday 23 December 2012

၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္း ကားတင္သြင္းရာတြင္ ေလွ်ာက္ထားရမည့္ ကား CIF ေစ်းႏႈန္းသစ္မ်ားထုတ္ျပန္ ယဥ္ေၾကာဆုိးရြားစြာ က်ပ္တည္းမႈကုိ ေျဖရွင္းရန္အတြက္ လမ္းတုိးခ်ဲ႕မႈ အဆင္သင့္မျဖစ္မီ ကာလအတြင္း လမ္းဧရိယာႏွင့္ ကုိက္ညီသည့္ ကားအစီးေရကုိသာ ႏွစ္စဥ္တင္သြင္းခြင့္ျပဳရန္ စတင္စီစဥ္

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔မွစ၍ ကားတင္သြင္းသူမ်ား လုိင္စင္ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ အသံုးျပဳရမည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ CIF ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔မွစ၍ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံတင္သြင္းသူမ်ား အေနျဖင့္ ၁၉၉၇ ေမာ္ဒယ္မွ ၂၀၀၇ ေမာ္ဒယ္ၾကား ကားမ်ား တင္သြင္းရမည္ျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးခ်င္း၊ ကုမၸဏီ၊ ျပည္ပတြင္သြားေရာက္ လုပ္ကုိင္သူ၊ ႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ထမ္းမ်ား စသည္ျဖင့္ တစ္ဦးခ်င္း တင္သြင္းမည့္သူမ်ားမွာ ၂၀၀၈ ေမာ္ဒယ္မွ ၂၀၁၃ ေမာ္ဒယ္ၾကား တင္သြင္းရန္ သတ္မွတ္ထားသည္။
ဒီဇင္ဘာလ ၂၀ ရက္ေန႔က စတင္ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခု ထုတ္ျပန္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ဳိးစံုအတြက္ CIF ေစ်းမ်ားမွာ ကားအမ်ဳိးအစား အခ်ဳိ႕မွလြဲ၍ ယခင္ေစ်းႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ကြာျခားမႈ မရွိေၾကာင္း၊ ယခင္ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ႏွင့္ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ ေစ်းႏႈန္းတူေနမႈအား ျပန္လည္ခြဲထုတ္ျခင္း၊ ဥေရာပထုတ္ ကားမ်ားအား ေစ်းႏႈန္း အနည္းငယ္ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း အခ်ဳိ႕သာ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
အမ်ားစု ၀ယ္ယူအသံုးျပဳေနသည့္ အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ၁၃၅၀ စီစီေအာက္ ကားမ်ားအေနျဖင့္လည္း ယခင္သတ္မွတ္ထားသည့္အတိုင္း အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅၀၀၀ ျဖင့္ တင္သြင္းရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္ တစ္မ်ဳိးတည္းကိုသာ ေပါက္ေစ်း သတ္မွတ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၄ ႏွစ္ၾကာ ကားတင္သြင္းခြင့္ ပိတ္ပင္ထားမႈအား ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလမွစ၍ အကန္႔အသတ္ျဖင့္ ျပန္လည္တင္သြင္းခြင့္ ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ ယခုအခ်ိန္အထိ ကားအစီးေရ ၁၅၀၀၀၀ ေက်ာ္ တင္သြင္းရန္အတြက္ လိုင္စင္ခ်ထားေပးၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ကားသစ္မ်ားစြာ တိုးလာၿပီးေနာက္ပိုင္း ရန္ကုန္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမွာ ဆိုးရြားစြာ ျဖစ္ေပၚလာသည့္အတြက္ ကားက်ပ္မႈအား ေျဖရွင္းရန္ လမ္းတိုးခ်ဲ႕မႈ အဆင္သင့္မျဖစ္မီ ကာလအတြင္း လမ္းဧရိယာႏွင့္ ကုိက္ညီသည့္ ကားအစီးေရကို တြက္ခ်က္ၿပီး အဆိုပါ အစီးေရအတိုင္း တင္သြင္းခြင့္ျပဳမည့္ အစီအစဥ္တစ္ရပ္ကို စတင္ေဆြးေႏြးလ်က္ ရွိသည္ဟု သိရသည္။

ရန္ကုန္မွာ ကားမက်ပ္တဲ့ ေနရာမရွိေတာ့ဘူး။ ကားစီးႏိုင္တဲ့ သူေတြအတြက္ ကားမစီးႏိုင္တဲ့ သူေတြကပါ ဒုကၡကို၀င္ထမ္းေနရတယ္ . . .

“ဒီပံုစံအတိုင္းသာ ဆက္ၿပီးတင္သြင္းရင္ လာမယ့္ႏွစ္မွာ ကားတင္သြင္းခြင့္ကို လံုး၀ရပ္ပစ္လိုက္ရတဲ့အထိ ျဖစ္သြားႏုိင္တယ္။ အခုရန္ကုန္မွာ လမ္းႀကိဳလမ္းၾကားကအစ ဘယ္ေနရာျဖစ္ျဖစ္ ကားမက်ပ္တဲ့ေနရာ မရွိေတာ့ဘူး။ ခံုးေက်ာ္ေတြကလည္း သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း အၿပီးမေဆာက္ႏုိင္ဘူး။ မိုးတြင္းမွာေတာ့ အဆိုးဆံုး အေနအထား ၾကံဳရေတာ့မယ္။ ဘတ္စ္ကား အားထားရတဲ့ အမ်ားျပည္သူအေနနဲ႔ အခုေတာင္ ႐ံုးဆင္း႐ံုးတက္အတြက္ ကားေပၚမွာပဲ တစ္ရက္ကို ႏွစ္နာရီကေန ၄ နာရီေလာက္ အထိ အခ်ိန္ေပး စီးေနရတာ။ အဲဒီအတြက္ အသင္းအေနနဲ႔ေရာ၊ တာ၀န္ရွိတဲ့သူေတြကပါ ဥပမာ-တစ္ႏွစ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ကားဘယ္ေလာက္ သြင္းမယ္ဆိုတာမ်ဳိး ကန္႔သတ္ၿပီး ထိန္းသိမ္းဖို႔ စေဆြးေႏြးၿပီ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္ေတြအလိုက္ ယာဥ္မွတ္ပံုတင္ကိုခြဲၿပီး ထုတ္ေပးဖို႕လည္း စၿပီးေဆြးေႏြးေနပါၿပီ။ အဓိကအခ်က္ကေတာ့ လမ္းတိုးခ်ဲ႕မႈ အဆင္သင့္မျဖစ္ခင္ ခဏတာ ကန္႔သတ္ၿပီး ထိန္းဖို႔စီစဥ္တဲ့ သေဘာပါ။ လမ္းဧရိယာ တက္လာသေလာက္ ႏွစ္အလိုက္တိုးၿပီး ခြင့္ျပဳသြားဖို႕ရွိတယ္” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္မႈႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံမႈ အစီအစဥ္ကိုမူ ကန္႔သတ္မႈမရွိဘဲ ပံုမွန္အတိုင္း ေပးသြားရန္ရွိၿပီး လူတစ္ဦးခ်င္း တင္သြင္းမႈကိုသာ တြက္ခ်က္ ထိန္းသိမ္းမည့္ အစီအစဥ္ကို အဓိကထား ေဆြးေႏြးေၾကာင္း သိရသည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အစားထုိးစီမံခ်က္အရ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလမွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ ရက္အထိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၁၁၈၈၇၇ စီးတင္သြင္းခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းအစား ထုိးလဲလွယ္ေရး စီမံခ်က္ျဖင့္ ၅၉၃၇၈ စီး၊ ကားအေရာင္းျပခန္းမ်ားအတြက္ တင္သြင္းလာသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၂၄၃၉၂ စီး၊ သေဘၤာသားပါမစ္ျဖင့္  ၂၈၇၂ စီး၊ ႏုိင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးဌာန ပါမစ္ ၂၇၈ စီး၊ ကုမၸဏီပါမစ္ ၇၀၀ စီး၊ ျပည္ပတြင္ အလုပ္လုပ္ေနသည့္ ႏုိင္ငံသားမ်ားအား တင္သြင္းခြင့္ေပးသည့္ ပါမစ္ ၄၀ စီး၊ ဟုိတယ္/ခရီး ၀န္ႀကီးဌာနပါမစ္ ၁၉၉၇ စီး၊ စစ္သံ ၁၀၁ စီးႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္း တင္သြင္းလာမႈ ၂၉၁၁၉ စီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“၂၀၁၁ စက္တင္ဘာမွာ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း စၿပီးသြင္းတာ ခုဆိုရင္ ၁၅ လရွိၿပီ။ အစီးေရ ၆၀၀၀၀ ေက်ာ္ တင္သြင္းထားတယ္။ လူတစ္ဦးခ်င္း ပါမစ္ကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလမွာ စထုတ္ေပးတယ္၊ ေျခာက္လအတြင္း သြင္းတာအစီး ၃၀၀၀၀ ျဖစ္ေနၿပီ။ လူတစ္ဦးခ်င္း တင္သြင္းတဲ့ႏႈန္းက အရမ္းတက္လာတာ။ ရန္ကုန္မွာ လက္ရွိလမ္းမိုင္က ၂၇၆၀ ေက်ာ္နဲ႔ လမ္းေပါင္း ၁၂၀၀၀၀ ေက်ာ္ရွိတယ္လို႔ ထုတ္ျပန္ထားတယ္။ အခု လက္ရွိကားနဲ႔တင္ လမ္းတိုင္းက်ပ္ေနၿပီ။ ေနာက္ထပ္ အစီးေရ သိန္းနဲ႔ခ်ီ ၀င္လာရင္ ဘာျဖစ္မလဲဆိုတာ ေတြးလို႕ရပါတယ္” ဟု ဘတ္စ္ကားလုိင္း တည္ေထာင္ထားသူ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက တြက္ခ်က္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ရန္ကုန္တြင္ ဘတ္စ္ကား အားထားေနရသူ အမ်ားျပည္သူအေနျဖင့္ အလုပ္သြား အလုပ္ျပန္အတြက္ ကားစီးခ်ိန္ သီးသန္႔တစ္ရက္လွ်င္ ၂ နာရီ မွ ၄ နာရီအထိ ေပးေနရသည္အထိ ကားလမ္းက်ပ္မႈဒဏ္ ခံေနရသည္။
“ကားေစ်းတက္လာမွာကိုလည္း မလိုလားဘူး။ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႕တဲ့ဒဏ္ အမ်ားျပည္သူ ခံေနရတာကိုလည္း မရွင္းပဲထားလို႔ မရဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လမ္းမိုင္၊ လမ္းအက်ယ္ကို တစ္ႏွစ္ဘယ္ေလာက္ ခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္မယ္၊ တစ္ႏွစ္ကို ကားအစီးေရ ဘယ္ေလာက္ပဲ သြင္းသင့္တယ္ဆိုတာ တြက္ခ်က္ရမယ္။ တုိင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္အလိုက္ နံပါတ္ေတြေပး၊ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ျပဳ။ ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလးမွာ မသံုးနဲ႔ နယ္မွာပဲသံုးဖို႕ လုပ္ရမယ္။ နယ္အတြက္ သြင္းတာကို မွတ္ပံုတင္ေၾကး လံုး၀မေကာက္နဲ႔။ ဒါဆိုရင္ နယ္ကလူေတြ အေနနဲ႔ ၁၃၀၀ စီစီ ကားေလာက္ကို က်ပ္သိန္း ၇၀၊ ၈၀ ေလာက္နဲ႔ စီးလို႔ရၿပီ။ နယ္နဲ႔ကိုက္တဲ့ SUV Wagon ေတြကိုလည္း တန္ဖိုးသက္သက္သာသာနဲ႔ နယ္မွာစီးရမယ္။ ဒီလိုလုပ္တဲ့အတြက္ နယ္ကလူေတြလည္း ကားပိုစီးလာႏိုင္သလို နယ္မွာျဖစ္ေနတဲ့ လိုင္စင္မဲ့ကား ျပႆနာလည္း ေအးသြားမယ္။ ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလးကိုေတာ့ တင္သြင္းႏုိင္တဲ့ အေရအတြက္ တြက္ခ်က္ၿပီး သြင္းလာတဲ့ ကားအေပၚမွာလည္း မွတ္ပံုတင္ေၾကး တိုးသတ္မွတ္၊ ဥပမာ -၁၃၀၀ စီစီကို ၁၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္း အျပည့္ေကာက္၊ ၂၀၀၀ စီစီနဲ႔ အထက္ကို ၁၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေကာက္၊ ၅၀၀၀ စီစီအထက္ကို ၁၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ေကာက္ၿပီး တိုးယူတဲ့နည္းနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ရင္ ကားေတြ ဒလေဟာ မ၀င္ေတာ့ဘူး။ လက္ရွိရန္ကုန္မွာက တစ္အိမ္ထဲကို ကားေလးငါးေျခာက္စီး ထားၿပီး စီးေနတာေတြရွိတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ကားမက်ပ္တဲ့ေနရာ မရွိေတာ့ဘူး။ ကားစီးႏိုင္တဲ့ သူေတြအတြက္ ကားမစီးႏိုင္တဲ့ သူေတြကပါ ဒုကၡကို ၀င္ထမ္းေနရတယ္။ ရန္ကုန္နဲ႔မႏၲေလးမွာ လမ္းေတြျပင္ဆင္ေနတဲ့ ကာလအတြင္းေတာ့ နယ္ကကားေတြကို အ၀င္ခံလို႔မရဘူး။ ျပင္ဆင္ၿပီးရင္ေတာ့ သံုးခြင့္ေပးေပါ့။ လမ္းျပင္ဆင္ၿပီးၿပီဆိုရင္ ရန္ကုန္နဲ႔ မႏၲေလးကို ကားသြင္းခြင့္ ပိုတိုးေပးတဲ့နည္းနဲ႔ သြားသင့္တယ္” ဟု ကုန္ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ျဖဴးသူ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။


http://pyae-phyo.blogspot.com
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ရွိ ဦးေထာင္ဘိုအ၀ိုင္းတြင္ ယာဥ္ေၾကာၾကပ္ေနမႈကို ဒီဇင္ဘာလ ၁၄ ရက္ေန႔ကေတြ႔ရစဥ္

0 comments:

Post a Comment

ဒီပိုစ့္ကိုနားမလည္လို႕ေမးျမန္းမလား? စမ္းၾကည့္တာအဆင္မေျပလို႕ ေမးျမန္းမလား? ဒီပိုစ့္နဲကမဆက္စပ္တဲ့ တျခားနည္းပညာေတြကိုေမးျမန္းမလား? [Click Here] ကို သြားရန္ေမးျမန္းပါ။